“Dank je wel voor de voedseltas, ik heb deze week voor het eerst broodbeleg”

“Dank je wel voor de voedseltas, ik heb deze week voor het eerst broodbeleg” en “ik zat er net doorheen, de muren kwamen op me af en de Voedselbank heeft nu minder en toen kwamen jullie met die tas, net op het juiste moment” zijn een paar reacties die we kregen na ons initiatief dat we dankzij een donatie van Salesforce konden verwezenlijken. Salesforce, een groot internationaal bedrijf dat bedrijfssoftware aanbiedt op het gebied van klantrelatiebeheer, heeft het geld dat zij normaal besteden aan catering voor hun eigen personeel, gedoneerd aan Adam Helpt om te besteden aan een organisatie die het extra goed kan gebruiken in deze tijd.

In deze onzekere en zorgelijke tijd, kampen mensen die al kwetsbaar zijn, met nog meer problemen. De Voedselbank heeft minder voedsel om uit te delen, dagbestedingen zijn verdwenen en mogelijkheden om een extraatje bij te verdienen liggen voor sommigen ook stil. Dit betekent voor sommige mensen in Amsterdam, dat zij echt geen geld hebben om boodschappen te doen. Zoals Bouke Hartman, Clustermanager Kind en Gezin Goodwillcentra Amsterdam, aan ons vertelde: “voor hen is regelmatig de supermarkt binnen lopen en je karretje volgooien om lekker te kunnen eten waar je zin in hebt, echt een luxe. En wat doe je als je geen geld hebt, maar toch eten nodig hebt?”

“Zo lekker, kon nu koffie zetten, zonder te denken, heb ik morgen wel”

Door de prachtige donatie van Salesforce, konden we contact opnemen met het Leger des Heils en hebben we voedseltasjes kunnen maken. De boodschappen hebben we laten afleveren bij het Leger des Heils in het centrum en daar hebben vrijwilligers de tasjes ingepakt. 120 (!) pakketten zijn er gemaakt, met koffie, thee, kaas, eieren, boter, jam en nog veel meer. “Zo lekker, kon nu koffie zetten, zonder te denken, heb ik morgen wel” en “heerlijk, dat stuk kaas kon ik delen met mijn oude buurman” zijn nog een paar reacties die we kregen.

Adam Helpt en Serve the City zijn ongelooflijk blij dat ze samen met Salesforce de tasjes met boodschappen hebben kunnen uitdelen via het Leger des Heils aan de mensen die het nu het hardst nodig hebben. Het blijft heel goed om ons te realiseren wat Bouke Hartman ons nog eens op het hart drukte; “een tasje met basale boodschappen is voor veel mensen in Amsterdam meer dan welkom.”

Wil jij ook met jouw bedrijf bijdragen aan een mooi project in de stad voor de meest kwetsbare groepen, laat het ons weten via [email protected] of bel 020 2440272. Samen maken we het verschil.

Geschreven door: Nienke Vermeulen