Tuinieren voor Hoop

Op een frisse herfstdag begint dit vers ingewijde team van Salesforce.org aan hun onbaatzuchtige reis. De eerste reis van velen, want het bedrijf stelt 56 uur per jaar beschikbaar voor vrijwilligerswerk. Het team, dat elkaar tot de dag van vandaag grotendeels nog niet had ontmoet, was gezamenlijk verantwoordelijk voor het fatsoeneren van de tuin van bejaardentehuis (name of the retirement home??). Laurie, de organisator  van het bejaardentehuis, omschrijft met ontzettend veel dankbaarheid in haar ogen waarom de activiteiten van deze dag zo belangrijk zijn: De tuin is een bron van veel trots en vreugde voor de bewoners en biedt ze een fijne plek om tijd met hun familie door te brengen. De bewoners zijn dan ook werkelijk bijzonder dankbaar voor het harde werk van de vrijwilligers.’ 

Al pratende met Nancy Refki, verantwoordelijk voor de betrokkenheid van werknemers binnen EMEA, wordt al snel duidelijk dat ze het heel fijn vindt om te werken voor een bedrijf dat het belangrijk vindt om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Ook al werkt Nancy er pas 6 maanden, ze voelt dat dit idee van wat terugdoen voor de maatschappij verweven is met de bedrijfscultuur, en dit merk je aan iedereen die je er spreekt. Ze is bijzonder gepassioneerd, en heeft een duidelijke visie voor ogen van wat het doel van Salesforce.org is: ‘opleiding en ontwikkeling, middels technologie, van het werknemersbestand want het wordt steeds duidelijker dat het gat tussen mogelijkheden en de jeugd alsmaar groter wordt. Technologie geeft toegang tot kennis en is daarmee de drijfveer achter gelijke kansen. 

Eerste keer vrijwilliger Claude Alquier, accountmanager van het kantoor in Zwitserland, vond zoveel blijdschap en energie in de gehele ervaring dat hij van plan is om zijn echtgenote bij toekomstige vrijwilligersactiviteiten te betrekken. Hij ziet in dergelijke activiteiten niet alleen voor zijn eigen bedrijf, maar voor bedrijven verspreid over de hele wereld, een mogelijkheid om hun ‘bedrijven te herzien voor de toekomst.’ Zowel Nancy als Claude vertellen enthousiast en vol trots over het 1-1-1 liefdadigheidsmodel dat aan de basis ligt van Salesforce.org, waarin het teruggeven aan de maatschappij centraal staat. Van verkopers tot partners, en bij zowel in- als externe klanten, het gedachtengoed achter dit model was bij de hele groep vrijwilligers te zien. Iedereen is er trots op deel uit te maken van een bedrijf waarbij vrijwilligerswerk zo hoog in het vaandel staat, aldus ook de teksten op  hun t-shirts. 

Elke dag komen er nieuwe mensen bij die een helpende hand, in welke vorm dan ook, kunnen gebruiken. Mocht u namens uzelf, of namens uw organisatie, deze helpende hand willen bieden, neem dan contact met ons op www.adamhelpt.nl en laat ons u helpen anderen te helpen.